tisdag 15 december 2009

                                       Sökaren                             
                                  Ingen tro jag har, vilsen jag är.
                     Mitt inre längtar, men efter vad?
                     Finns ett tomrum, ropar efter något.


                    Jag sjunger en sång om längtan.
                    Men efter vad?
                   Jag hörde om Jesus, vem är han?


                                Något rörde vid mitt hjärta
                  Jag vill veta mera, vem Jesus är?
                  Kan han hjälpa mig?


                 Jag sjunger en sång,om längtan.
                 Jag tror Jesus rör vid mig.
                 Vem är han?
                 När han rör vid mig, min själ och hjärta
                 Så vill jag sjunga, Jesus är min vän
                          
                                              Text: Eva Häggedal


                                      Ta oss tid

                             Känn glädjen tillsammans i sången.
                 Låt oss beröras tillsammans,
                 ur tonerna vi hör, vårt hjärta svara.
                Kom, kom ta oss tid med med varandra,
                tillsammans med Jesus.


               Att stanna upp och lyssna.
              Ta sig tid, här och nu.
              Tid att mötas.
              Ur tonerna vi hör, vårt hjärta svara.
              Kom, kom ta oss tid med varandra,
              tillsammans med Jesus.

                                   Text: Eva Häggedal

                         
                                  Lys genom mig

                     Lys genom mig, var mig nära.
                 O, Jesus hjälp mig att sprida ditt ljus.
                 Uppfyll min själ, med din  Heliga Ande.


               O, Jesus hjälp mig, att vara i stillhet.
               Tillsammans med Dig.
              Höra Din röst och dina ord till mig.
                        
              Ge mig ett kärleksfullt hjärta.
            O, Jesus hjälp mig att sprida vänskap,
             kärlek och fred på vår jord.

                                     Text: Eva Häggedal

2 kommentarer: